Staan er op fietsen serienummers?

Staat dat ergens op de frame van de fiets? Ik zou het graag willen weten voor als mijn fiets ooit zou worden gestolen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Sommige wel, Sommige niet... als het niet het geval is dan kun je er altijd ( kan heel makkelijk zelf er 1 ingraveren, daar een foto van maken en hoeft niet eens per sé een nummer te zijn maar een dikke kras met een kruisje onder je buisje wat uit het zicht is, desnoods met een schroevendraaier ) een onmiskenbaar "watermerk" aanbrengen omdat de meeste gejatte fietsen overgespoten worden maar een kras in je "frame" zal altijd zichtbaar zijn. En mocht je dat gedaan hebben, foto maken en ALS ie al gejat wordt kun je altijd aantonen dat het JOUW fiets is en zelfs nog een oproep MET FOTO op internet zetten van "wie kent deze fiets, misschien in een andere kleur maar dit is het "watermerk" en dan het modeltype en merknaam vermelden. Succes! en hoop dat ie niet gejat gaat worden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Elke fiets die je nieuw koop heeft een frame nummer

Andere antwoorden (1)

Er staan geen serienummers op fietsen, wel framenummers. Deze zijn meestal te vinden aan de onderkant van de trapas, aan het dwarsstukje metaal aan de voorkant van de bagagedrager en op de staander waarin je zadel zit bevestigd. In je boekje kun je vinden waar het framenr van jouw fiets te vinden is. Noteer ook je merk en model. En bewaar je aankoop nota.
Succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ook je tweede slotsleutel bewaren.