Wat registreert de ecu van een 'euro5' scooter?

Hi!

Als je de ECU van een Euro5-scooter vergelijkt met die van een Euro4-scooter, dan valt al gelijk op dat de ECU van Euro5 een flink stuk groter is.

Echter kan ik helaas nergens op internet vinden wat de ECU-Euro5 registreert.
Zelf vermoed ik snelheid, RPM, verbruik, uitstoot, remgedrag etc.

een jaar geleden
1.2K
SimonV
een jaar geleden
Details kan ik niet vinden.
In het geval van een Euro 5 scooter zal de ECU waarschijnlijk een aantal specifieke parameters meten en regelen die nodig zijn om aan de Euro 5-emissienormen te voldoen. Dit kan onder andere omvatten het meten van de uitlaatgassen, het regelen van de brandstofinjectie en het aanpassen van de motorparameters om de emissies te verminderen. De exacte parameters die door de ECU van een Euro 5-scooter worden gemeten en geregeld, zullen afhankelijk zijn van het specifieke model en merk van de scooter.
https://chat.openai.com/chat

Geef als eerste antwoord