Mijn scooter loopt slecht als hij koud is, weet iemand waarom?

Dag allemaal,
Sinds kort heb ik vespa lx50 touring op geel nummerplaat. Leuke scooter maar wanneer de motor koud is loopt hij voor geen meter. Wanneer ik dan vol gas geef gaat hij enorm stotteren en inhouden. Nu moet ik als ik optrek zo min mogelijk gasgeven om op een fatsoenlijke snelheid te komen. Hij heeft dan weinig vermogen en hij heeft ontzettende moeite om op de 45km/h te komen. Als hij warm is dan kan hij makkelijk 55 lopen. Ook wil hij als ik hem start nog wel eens uitvallen. Ik heb de kleppen laten stellen en de carburateur is schoon gemaakt. Iemand die me verder kan helpen?

4 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Je miet eerst de motor warm laten worden, is bij een auto ook zo.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt simpel proberen het mengsel van de carburateur rijker te krijgen door het luchtfilter voor een kwart of een derde met tape of plasticzak te bedekken en terug te plaatsen dat moet in jouw geval verbetering geven.

Antwoorden (2)

Dat is heel normaal, een kwartier voordat je vertrekt moet je op koude dagen alvast de motor even aanzetten zodat hij warm ks als je vertrekt. Als er dan bogsteeds problemens zijn, zou ik even naar een monteur gaan als ik jou was
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Controleer of de bougie de juiste warmtegraad heeft, zie instructieboekje