Hoeveel bedraagt de boete als de politie tijdens een rollerbank een begrenzer aantreft?

Begrenzer via een afstandsbediening.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
23.4K

Antwoorden (1)

 Een snelheidsbegrenzer die men in en uit kan schakelen en snelheidsbegrenzers met afstandsbediening zijn verboden."
Als bij controle de politie het gebruik van een dergelijke snelheidsbegrenzer aantreft dan kan men voor drie strafbare feiten een sanctie of een proces-verbaal krijgen.
1.Boete voor snelheidsovertreding:  tussen de € 60,—en € 250,—
De controle vindt meestal plaats omdat er een snelheidsovertreding wordt geconstateerd, de boete is dan afhankelijk van de plaats waar en hoeveel er te hard is gereden.
2. De snelheidsbegrenzer wordt gedemonteerd en ingenomen.
Boete voor overtreding van art 5.6.8 § 3 van de Regeling Voertuigen
3. In ieder geval ben je de brommer kwijt zolang de brommer een WOK-status heeft (WOK is wachten op keuring).
Alle kosten zijn voor rekening van de eigenaar en komen bovenop de boetes
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2017-05-07
§ 3. Motor en brandstofsystemen
Artikel 5.6.8

Toegevoegd na 9 uur:
Bij aantreffen van de begrenzer is er geen aparte geldboete voor het aantreffen van de begrenzer maar is de boete afhankelijk van de overschrijding van de constructiesnelheid.
Overschrijding van de max. constructiesnelheid van 25 km/h:
t/m 10 km/u: €60
11 t/m 15 km/u: €120
Meer dan 15 km/u: €250

Overschrijding van de max. constructiesnelheid van 45 km/h:
t/m 10 km/u: €60
11 t/m 15 km/u: €120
Meer dan 15 km/u: €250

De boetebedragen zijn exclusief de administratiekosten (€ 9.--)
Daarbovenop komen nog alle bijkomende kosten.
Bovendien is men niet verzekerd op een opgevoerde scooter als men een ongeval veroorzaakt.

Toegevoegd na 9 uur:
https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@90131/aanwijzing-meting-2/
De bijbehorende Feitcode vermeldt de exacte boete.
Feitcodeboekje 2016 te downloaden via de website van het Openbaar Ministerie.
https://www.om.nl/onderwerpen/feiten-tarieven/

Er is per 1 januari 2017 geen nieuwe uitgave van de Feitenboekjes en Tekstenbundels verschenen. De uitgave is uitgesteld omdat momenteel een aantal belangrijke wetsvoorstellen in parlementaire behandeling zijn die inhoudelijke gevolgen hebben voor de in de Tekstenbundel en het Feitenboekje opgenomen feiten. De verwachting is dat de uitgaven in de eerste helft van 2017 verschijnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Vanwaar de min? Lijkt me kloppend antwoord met bron.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ik vermoed dat de reden is dat er expliciet naar het bedrag wordt gevraagd en dat deel ontbreekt in het antwoord. Maar een min... die zou ik liever reserveren voor antwoorden die echt fout zijn. Dat is hier niet het geval.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor het áántreffen van de begrenzer is geen boetebedrag. Het bedrag is afhankelijk van de gepleegde of mogelijke overschrijding van de (constructie)snelheid.
Die hoogte van de snelheidsovertreding van wordt door Svendb niet vermeld, maar ligt tussen de 60 en 250 euro.
Begrenzer kwijt, brommer kwijt, Wok-status.
Duidelijk toch?
Alle bijkomende kosten voor eigenaar van het voertuig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er nu na aanvullende uitleg volgens mijn minnaars nog iets aan het antwoord ontbreekt gelieve zij dit mede te delen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Eens !
Dat laatste is een terechte opmerking ! Overigens is de plus nu dik verdiend... komt 'ie... +
Bordensteker
6 jaar geleden
+