Mijn speedfight 2 verliest vermogen en ploft uit de uitlaat, wat nu?

Ik heb problemen met mijn speedfight 2 50 cv origineel. Sinds anderhalve week heb ik weer een probleem met ploffen uitlaat/wegvallen vermogen. Starten doet hij zo goed als direct maar of hij blijft laag in de toeren en heeft dan geen vermogen om hoog in de toeren te komen en als hij dan eindelijk vooruit/ op toeren komt wil hij moeilijk na een lager toerental(een gulden middenweg is er bijna niet) van een boel geknetter uit de uitlaat zelf 1 keer daarvan een enorme knal, toen heb ik met veel moeite het eindpunt weten te halen hij had geen vermogen en bij het minste of geringste viel hij weer uit, de boegie dop er te plekke vanaf gehaald en weer teruggeplaatst, daarna deed ie het weer even maar alsnog bagger. Bij mijn idee is het een ontstekingsprobleem meerdere bougies heb ik geprobeerd. Uiteindelijk een nieuwe boegie + dop + kabel geplaatst, cabareteur schoongemaakt daar zit een sproeier 58 in. Ook de bobine is vervangen. Iemand enig idee, mijn scooter is erg belangrijk om van a naar B te komen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je wat concreter wezen in je vraagstelling?
Gaat het om een 2- of 4takt motor en zijn er contactpunten, CDI aanwezig? Dan denk ik dat je meer gerichte antwoorden krijgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou dat probleem heb ik ook met mijn beta ark kom bijna niet voor uit terwel ik een nieuwe cilinder en zuiger er in heb gezet maar daar voor heb die het wel goed gedaan ik weet ook niet wat het brobleem is ik denk dat de ontsteking is

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat hij is verzopen en daarom niet goed loopt of dat hij teveel benzine krijgt ik heb dat ook een gehad dat hij was verzopen en toen ik een paar keer kickte plofte die dus Wss ligt het eraan dat hij teveel benzine krijgt of je zou er miss een andere sproeier in kunnen laten zette dat kan ook werke