Ben ik met mijn Belgische scooter ook verzekert in Nederland?

Ik ben 16 jaar en heb een scooter met verzekering in België. Hier mag je echter geen passagier vervoeren onder 18 jaar. Als ik in Nederland een passagier vervoer (waar dat wel mag) , ben ik dan verzekert, mocht er iets gebeuren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn eerste reactie is ja, je voldoet aan alle wetgeving. Kijk even uw polis na wat deze er over zegt. Onder te weten welke verzekering u heeft is deze vraag niet geheel te beantwoorden.

Antwoorden (1)

Dat wordt bepaald door de polisvoorwaarden van de verzekering. Die moet je daarop nakijken. Staat het daar niet in, dan kun je het beste navraag doen bij de verzekeraar en het antwoord schriftelijk laten geven. Verschillende verzekeraars werken namelijk precies volgens de letter van de polisvoorwaarden als het op uitkeren aankomt.

Zonder deze polisvoorwaarden te kennen, is mijn antwoord: je bent niet verzekerd als schade ontstaat als je dat doet. De hoogte van de premie van een verzekering is afgestemd op de risico's die een verzekeraar loopt. Door in Nederland iets te doen wat in Belgie niet mag, verhoog je het risico.

Zo bepaalt de verzekeraar bijv. ook in welke "buitenlanden" een verzeketing geldig is. Dat staat op de zog. groene kaart.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Enige juiste antwoord.