Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je na 1 januari 2017 je rijbewijs B (auto) haalt, heb je dan nog steeds gelijk je rijbewijs AM (scooter/brommer)?

Ik ga in 2017, als 17-jarige, mijn rijbewijs B halen. Ik heb gehoord dat er na 1 januari 2017 een nieuwe regeling komt waardoor je niet meer automatisch je rijbewijs AM bij je rijbewijs B krijgt. Ik heb het opgezocht maar ik kan er niet veel over vinden. Ik zou het fijn vinden als iemand weet hoe dit zit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/voor-welke-soorten-bromfietsen-heb-ik-een-bromfietsrijbewijs-brommerrijbewijs-nodig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt er niets over vinden omdat er niets verandert op dat gebied. AM blijf je cadeau krijgen bij B.

Bij rijbewijs T (tractor) geldt wat anders. Wie voor 01-07-15 een rijbewijs B had, krijgt T erbij. Degenen die daarna B haalden niet. Die moeten dus slagen voor het trekkerrijbewijs als ze dit voertuig willen gaan besturen.
(Lees meer...)
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rijbewijs T heb je er nooit bij gekregen en zul je apart moeten halen ik heb m'n rijbewijs al 17 jaar maar T heb ik nooit gekregen
Computoon
7 jaar geleden
Als je je rijbewijs verlengt, wordt het bijgeschreven. Net zoals AM dan ook bijgeschreven wordt. Mijn rijbewijs is in 2008 verlengd en toen is als startdatum bij AM de datum van de verlenging vermeld. Rijbewijs T bestaat nog geen twee jaar. Daarvoor bestond het trekkercertificaat en dat was geen officieel rijbewijs. De T staat echter al wel op de rijbewijscard, er was jaren geleden dus al rekening mee gehouden.
alexf52889
6 jaar geleden
Rijbewijs T heb je als je voor 1973 geboren bent, sowieso, ongeacht je eigen rijbewijs

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding