Mijn brommer met geel kenteken loopt net 53 km/h. Zou ik daarvoor een boete kunnen krijgen? Wordt er nog correctie afgehaald op rollerbank?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ja je kunt een boete krijgen want je mag niet harder dan 45km p.u.
De correctie die toegepast wordt is 10 % en wordt naar boven afgerond dus echt hoog zal de boete niet zijn.

Toegevoegd na 24 minuten:
Hier is iemand die dit allemaal heeft uitgezocht want het is per type rollerbank ook verschillend.
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=16624
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de rollerbank houdt de politie bij brommers en snorbrommers een marge aan van 5 km per uur. Dus geen percentage.
Op de rollerbank mag je brommer dus 50km per uur aangeven (en een snorbrommer 30). Dit om verschillen in snelheidsmeters op te heffen.
Alles wat boven de 50 km zit kan dus beboet worden. Als je pech hebt dan wordt je kentekenbewijs ingevorderd en krijgt je brommer een WOK-melding (wachten op keuring)
Je mag dan niet meer met de brommer rijden totdat deze opnieuw gekeurd is.
Als je het echt bont maakt en bijvoorbeeld bizar hard gaat of meerdere overtredingen in korte tijd, kunnen ze ook je brommer in beslag nemen.

Maar een brommer die 53km per uur loopt zullen ze vast niet staande houden wegens snelheid ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er wordt wel degelijk 10% correctie berekend.