Waarom komt mijn brommer niet meer vooruit?

Brommer peugeot fox wilt niet meer vooruit. Had eerst een stukje gereden waarna hij begon af te geven tot eindelijk de band maar zeer miniem draaide. De v-snaar draait gewoon en heb de carburateur en sproeiers al schoongemaakt, nieuw bougie gestoken, olie vervangen maar niets van dit helpt enigszins. Nu start hem uiteindelijk niet meer. Hij wilt wel maar valt dadelijk terug uit. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.5K

Antwoorden (3)

draai de bougie er eens uit en houd je duim op het bougiegat(doet niet zeer en kan geen kwaad) en laat de motor een paar keer rond draaien bv door de startmotor of met de kickstarter. als je dan geen of weinig druk op je duim voelt is waarschijnlijk de zuigerveer stuk en/of de zuiger/cilinder beschadigd. de druk van de zuiger kan behoorlijk hoog zijn en zou je normaal gesproken niet met je duim tegen kunnen houden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De duim op het bougiegat houden doet geen zeer, maar als je ook met je hand of vingertjes aan de de bougiedop komt, doet het toch verrekte veel pijn...
PoppeSchuitema
10 jaar geleden
Het is ook niet de bedoeling dat je van je duim een bougie maakt :-D
Als je v-snaar wel draait en je wiel niet, dan kan het dus zijn dat je Vario aan vervanging toe is, of je v-snaar zelf, want dan slipt de v-snaar er overheen. Dan drijft hij niet je achterwiel aan. Een keer je carterkap losmaken en alles ff schoonmaken doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat was ook bij mij toen ik alles had gedaan zij ik zovan eeff de carburateur schoonmaken en dat helpten! maar je moet ook de benzine en de luchschoef goed zetten