Kan ik een scooter in de winkel kopen zonder rijbewijs?

Ik wil een scooter kopen in een scooterzaak, maar ik heb me rijbewijs nog niet. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Als de dealer het kentekenbewijs overschrijft, kunt u zich alleen legitimeren met een geldig Nederlands rijbewijs.
Regelt u de overschrijving op het postkantoor, dan kunt u zich legitimeren met een origineel en geldig:

Nederlands rijbewijs;
Nederlands paspoort met een uittreksel van de gegevens uit de basisadministratie persoonsgegevens van uw gemeente. Dit uittreksel mag niet ouder zijn dan 3 maanden.
Met welke andere documenten u zich kunt legitimeren, leest u op de website van de RDW.

WA-verzekering voor bromfiets
Vanaf het moment dat de brommer op uw naam staat, moet deze WA verzekerd zijn. U krijgt hiervan geen bericht. U moet dit zelf regelen bij een verzekeringsmaatschappij.
Om een bromfietskenteken over te laten overschrijven, moet u 16 jaar of ouder zijn en in Nederland wonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, je kan in plaats van een rijbewijs een uittreksel van het bevolkingsregister meenemen.
Hij staat dan op jou naam maar je mag er niet op rijden tot je daadwerkelijk je rijbewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Samen met je ID kaart natuurlijk!