Als ik via china een scooter importeer kan ik er dan gewoon mee in Nederland rijden ?

ik wil een chinese retroscooter uit china laten importeren omdat ze daar veel goedkoper zijn dan in nederland en het toch allemaal hetzelfde is. Maar als ik er een koop moet je dan gewoon hem laten keuren door het RDW en dat is dan alles ? of zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten wat geld gaat kosten ?

ik dacht aan deze site trouwens :
http://www.alibaba.com/countrysearch/CN/retro-scooters-50cc.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.4K
Powergen
11 jaar geleden
Ik zou zelf adviseren om geen chineese scooters te nemen, omdat ze juist zo goedkoop zijn gaat ie snel kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja voor 350 euro wil ik het risico nog wel nemen

Antwoorden (2)

Als deze scooter al een type-goedkeuring heeft in Nederland, dan zal het geen problemen opleveren.
Als er nog géén type-goedkeuring voor Nederland op zit, dan zal het een langdurige en kostbare geschiedenis gaan worden.
Behalve de R.D.W. keuring, heb je nog een verzekering nodig voordat je gaat rijden.

Toegevoegd na 7 uur:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/Veelgestelde%20vragen/Pages/default.aspx
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestaat er ook een lijst met type goedkeuringen of waar je dat kan vinden ?
jc54
11 jaar geleden
Type-goedkeuringen zijn bij de R.D.W. bekend. Als je het niet op de site van de R.D.W. kunt vinden, dan een mailtje of morgen een telefoontje.
Ha, die Bomba;

Als deze scooter zoals gezegd al in ons land wordt geleverd is het weliswaar te doen om er zelf een te importeren, maar dat wordt vrijwel zeker een kostbare aangelegenheid. Grote handelaren importeren deze scooters met bootladingen tegelijk en kunnen daardoor veel goedkoper opereren dan jij als eenling. Daar komt bij dat de kwaliteit over het algemeen nogal matig is: mijn broer heeft als douaneman containers vol ingeklaard waarbij meer dan een derde van de scooters gebreken vertoonde. Hierbij werd later van meerdere defecte één werkende scooter gemaakt: voor een handelaar is dat te doen, maar als jouw enkele exemplaar mankementen vertoont draai je zelf voor de ellende op. Garantieafhandeling met een verkoper in China levert ook niet altijd goede resultaten op. Ik raad je dan ook aan om een handelaar in de EU te zoeken die jouw favoriete scooter al importeert, dat scheelt je een hoop gedonder en is waarschijnlijk nog goedkoper ook.