Mag je als Nederlander je brommerrijbewijs in het buitenland halen?

Aangezien het een stuk goedkoper is wil ik kijken of iemand weet of als ik mijn brommerrijbewijs in het buitenland (Belgie) haal, ik dan legaal in Nederland kan rijden. Met wel Gewoon Nederlandse verzekeringen en Nederlands kenteken. Gewoon puur het rijbewijs dus.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Kan....maar dan moet je er wel een heel lang verblijf van maken. Namelijk minimaal 185 dagen.

"Een voorwaarde voor het omwisselen van een buiten Nederland afgegeven rijbewijs is dat het rijbewijs geldig moet zijn op het moment van de aanvraag. Een rijbewijs van buiten de EU/EER moet bovendien zijn afgegeven in een periode van één jaar waarin de aanvrager ten minste 185 dagen in het land van afgifte woonde.

Als u uw rijbewijs niet kunt omwisselen, moet u een regulier theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR".

Toegevoegd na 3 minuten:
Oeps...geldt voor landen buiten de EU.