Te kleine sproeier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dutchcore: Waarom denk je dat de sproeier te 'klein is'?
Dan zou hij toch altijd al te klein zijn geweest en altijd bij volgas niet doortrekken. Enige vorm van onderbouwing zou dan ook op zijn plaats zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden van mijn antwoord is dat u weinig informatie aan ons geeft betreft het probleem. Zoals het antwoord onder mij al aangeeft blijft het gokken naar de mogelijke problemen. Als u ons kan voorzien van meer info( gebeurde het plots of heb je hem een tijdje laten staan ofzo) zou ons al een heel eind op weg helpen naar een meer gericht antwoord...
De kleur van de elektroden van de bougie kan je veel informatie geven over het verbrandingsverloop in de cilinder.
* Bij een goede verbranding is deze lichtbruin beige gekleurd.
* Bij een te rijk mengsel is deze donker tot zwart verkleurd en duid op een onvolledige verbranding van je benzinemengsel. Dit kan door een vervuild luchtfilter komen. Je luchtfilter schoonmaken en ev. element vervangen zou dan een oplossing kunnen zijn.
* Bij een te hoge temperatuur in je verbrandingsruimte is je bougie wit verkleurd en elektrodes kunnen zijn ingebrand.

Ik ben er van uit gegaan dat je de juiste type bougie hebt gemonteerd want een te warme- of koude bougie geeft een vertekend beeld.

Het reinigen van je carburateur zou ook een optie kunnen zijn. Als er geen wijzigingen aan je motor zijn aangebracht en hij heeft altijd goed gereden bij volgas dan zou hij nu ook bij volgas goed moeten kunnen rijden zonder (zoals hierboven vermeld) de sproeierinstellingen te wijzigen.

Als laatste en volgens mij de meest waarschijnlijke optie zijn je contactpunten (als er geen elektronische ontsteking opzit) Ik ga er vanuit dat de contactpuntafstand en voorontsteking goed zijn afgesteld. Maar ook hier kunnen problemen zich voordoem. Denk b.v aan slijtage van je fiber nokje waardoor je contactpunten dichter op elkaar staan of z.g. zwevende contactpunten waarbij de veerspanning op de punten dusdanig is teruggelopen(dat ze niet meer op tijd kunnen sluiten) waarbij de bobine i.c.m. de condensator geen primair spanningsveld meer kan opwekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi onderbouwd antwoord +