Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een joystick als versnellingspook van een 45km autootje te gebruiken?

ik heb hier nog een ouwe (game)joystick staan, kan ik die inbouwen in mijn 45km autootje als versnellingspook, aangezien hij toch alleen maar een vooruit, vrij en achteruit heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
601

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Versnellingbakjes van dat soort voertuigjes worden vaak mechanisch bediend, en niet electronisch. Zal dus problematisch worden met dat joystickje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zal vast wel kunnen, maar als hij kapot is kun je beter naar een monteur gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou dat als je creatief bent op de huidige pook kunnen monteren. Ik weet niet of de pook mechanisch of elektronisch is, maar persoonlijk zou ik daar niet aan klungelen of je moet weten wat je doet.

je kan de pook vervangen door de joystick en de ombouw van de joystick eronder maken. Als het bv zo'n dikkere joystick is, en niet zo'n zwart arcade ding met rode knop, kan je die losschroeven en de plastic delen aanpassen dat je deze om de huidige pook te monteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn mening is dit een aanpassing van het voertuig die de typegoedkeuring te veel aantast.

Dit soort aanpassingen kan dan ook enkel door gecertificeerde bedrijven gedaan worden. Denk aan bedrijven die aanpassingen doen voor gehandicapten.

Zou je het wel doen en er vindt een aanrijding plaats denk ik dat je ook verzekeringstechnisch een probleem hebt.


Daarnaast gaat dit je zonder pneumatiek, hydroliek of wat dan ook niet lukken met een mechanische inrichting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding