Hoe snel kan een (stalen) kruiser?

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar boten. Mijn interesse viel op kruisers van tussen de 7,5 en 9 meter. Maar wil wel graag op een relatief rustig toerental 20kmph kunnen varen. Is dit mogelijk ivm de rompsnelheid van die soort boten. En zo ja, hoeveel pk heb je hier dan ongeveer voor nodig? Ik zie namelijk van alles tussen de 10 en 70

een jaar geleden
in: Boten
1.7K
ronron1212
een jaar geleden
20km op het water is snel
https://www.vaarbewijzen.nl/snelheid-op-het-water/
Wg
een jaar geleden
Dat klopt. Maar dat was niet mijn vraag
ronron1212
een jaar geleden
Dit is ook geen antwoord maar een reactie antwoorden worden gegeven onder het kopje antwoorden.

Antwoorden (1)

Een stalen kruiser van 7.5 en negen meter heeft ongeveer 8 ton waterverplaatsing. Omdat te verplaatsen heb je een motor nodig van om en nabij de 65 pk .Je zal er geen topsnelheid mee halen, doch op de meeste vaarwateren mag je toch niet harder varen dan 16 km per uur.
een jaar geleden