hoe hard gaat een 4persoons speedbootje van 3.60 meter met een nieuwe 4 pk yamaha?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Boten
1.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Staat duidelijk tourbootje. Dus zal niet snel zijn. Let op zonder vaarbewijs mag je met dat bootje ook niet te hard.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedoel je met een nieuwe 4pk Yamaha de motor op de foto? Die is verre van nieuw, minstens 25 jaar oud. Bovendien lijkt het er sterk op dat de motor een zgn. langstaart is en zo te zien moet er achter het bootje een kortstaart. In dit geval zal de schroef veel te ver onder de boot uitsteken en dat beïnvloed de vaareigenschappen nadelig. De boeg zal sterk omhoog gedrukt worden en zeker niet in plané komen.

Antwoorden (1)

Dat gaat ~11 tot 13 km/u Het ziet er te zwaar uit om in plané te gaan dus echt veel harder zal het niet gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heb je ook enig idee welke motors je voor zon speedbootje met gashendel en stuur kan gebruiken of kan dat met elke motor
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je de bestaande gashendel wil gebruiken is je keuze beperkt tot Yamaha, Suzuki of Honda.
Deze gebruiken allemaal dezelfde types kabel.
Mercury, (wat oudere)Johnson en Evinrude gebruiken kabels met andere aansluitingen.
Het stuurtje is meestal wel te gebruiken.
Voor de meeste buitenboordmotoren zijn aanbouwsetjes te koop om ze geschikt te maken voor kabelbediening.