weet iemand wat voor merk zeilboot of type zeilboot dit is?

Weet iemand wat voor merk zeilboot of type zeilboot dit is alvast bedankt voor de moeite

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Boten
1.9K
Erna55
7 jaar geleden
Ik zie geen mast of zeilen.
Waarom denk je dat het een zeilboot is ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna55 goed kijken op bovenste plaatje, ligt de mast over de voorplecht. Plus: lieren, stoppers, kiel.
Is wel een zeilboot :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ariestruijk, zijn die twee bovenste zeilbootjes dezelfde, is zij opgekalefaterd en daarna Pamela op de plecht geschilderd?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat klopt is de zelfde zeilboot twee eetste foto's was toen ik hem op haaleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Arie, heb via e-mails bij de binnenvaart nagevraagd. Tot nu toe zonder resultaat, logo is niet bekend. Enige vermoeden dat zeilboot uit Frankrijk komt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ariestruijk, als je deze boot zelf hebt gekocht weet de eigenaar toch wel wat het merk betekent?
Alles moet in de overdrachtsdocumenten staan.
Een Jouet is het zeker niet, die zijn veel ranker van bouw. De blauwe lijn is er ook pas veel later op geschilderd. Als er geen bootpapieren of overdrachtsdocumenten zijn, is de koop gebaseerd op een zeer wankelmoedig huishouden.

Antwoorden (1)

Voor men een zeilboot koopt dient de verkoper inzage te geven van de eigendomsbewijzen. Ook de originele aankoopnota moet aanwezig zijn als bewijs dat er BTW betaald is. Bij zeilschepen gebouwd na 1985 moet bij doorverkoop een originele factuur of een BTW bewijs getoond worden. Het kleine type Jouet, bouwjaar rondom 1975, kostte al snel meer dan 20.000 gulden
Als het zeiljachtje niet is ingeschreven in de openbare registers van het kadaster in Nederland dan dient de eigenaar een gewaarmerkt document te hebben waarmee hij dat kan aantonen.
Is het zeiljachtje ooit ingeschreven geweest, dan dient er een bewijs van doorhaling teboekstelling schip te zijn aangevraagd.
Zo zijn er, zeker bij een zeilboot in de klasse Jouet, nog een aantal belangrijke documenten die men gebruikt als bewijs van eigendom.
Zoals u de aankoop weergeeft op de foto’s lijkt het te gaan om een ietwat verwaarloosd scheepje van een onbekend merk. Mocht het een Jouet zijn dan kan het de polyester Jouet 600, de Jouët Sheriff of Jouët Calife 22 zijn (bouwjaren 1969 – 1979) De laatste twee zijn allemaal geleverd in wijnrood of mediterraan blauw. De Jouët 600 is wit.
Het merk/logo op de foto, zoals bij de vraag is getoond, kan een eigendomsmerk zijn ter voorkoming van diefstal. Zowel type schip als omschrijving van het ‘logo’ moeten in de bijbehorende eigendomsbewijzen en bootpapieren zijn terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik dacht dat ik het antwoord al geplaatst had, ben waarschijnlijk vergeten om "op plaats reactie" te klikken.