Wat is een marconi kamer?

Ik ben voor school een krantenstukje aan het lezen maar ik weet niet wat een marconi-kamer is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar gaat het over? Wat staat er over die kamer?

Antwoorden (2)

dat is een kamer met zendapparatuur. Waar mensen berichten konden verzenden. Je hebt ze op schepen. De mensen die daar werken heten Marconisten.

Toegevoegd na 1 minuut:
De naam is afgeleid van Guglielmo Marconi, de uitvinder van draadloze telegrafie.
11 jaar geleden
De radiokamer, daar waar op een schip het contact met de buitenwereld wordt onderhouden, dus radio, radar en sonar.