Verboden aan te leggen bord op zijn kop

Waarom staat bij een verboden aan te leggen bord het anker op zijn kop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom staat jouw foto op zijn kant?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha precies.

Antwoorden (3)

Dit is het verkeersbord "Verboden te ankeren en ankers, kabels en kettingen te laten slepen aan de zijde van het vaarwater waar het bord is aangebracht."

Toegevoegd na 34 minuten:
Afbeelding A6

Toegevoegd na 54 minuten:
Het anker staat waarschijnlijk op zijn kop omdat je niet kan ankeren met een omgekeerd anker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag de reden waarom zou ik niet weten en is niet terug te vinden (tenminste niet door mij)denk de ontwerper eigenwijs wilde zijn in het buitenland is dat inderdaad anders
Verboden aan te (leggen)meren is een ander bord.
afbeelding laat zien v.l.n.r. het buitenlandse bord verboden voor anker te gaan (soms ook vierkant uitgevoerd) en het bord verboden aan te meren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze in het plaatje van mij niet dat is een buitenlands op het plaatje van de vraagsteller staat het Nederlandse bord en daar wel
bij oude rijnschepen werd een stokanker in een david op gehangen als ze buiten gebruik waren , daarom denk ik dat het anker wat afgebeeld staat ook in rust stand staat afgebeeld