Heb je eigenlijk een reisverzekering nodig wanneer je vanuit Nederland, door Duitsland, richting Enschede rijdt?

Stel dat je een auto-ongeluk krijgt in Duitsland. Je was onderweg om vanuit Groningen naar Enschede te rijden. Wordt dit dan gedekt door je eigen verzekeringsmaatschappij in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

als het is om een reis (zoals naar een hotel, camping etc) te gaan, dan wel, anders niet. Een reisverzekering dekt alleen in die gevallen, dus niet voor familiebezoek, werk, etc.. Feitelijk niet anders dan in Nederland dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van je autoverzekering. Kijk in de polisvoorwaarden en kom je er niet uit bel dan je tussenpersoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je vast wel, dat groene kaart. Dat is een internationaal motorrijtuigenverzekeringsbewijs.
Een reisverzekering sluit je af, als je met waardevolle spullen op stap ben, die dan niet door je inboedelverzekering zijn gedekt.