Hoe werkt een automatische transmissie?

Dit vraag ik me al een poos af, Hoe werkt een automatische transmissie van een auto, Hoe weet hij wanneer hij moet schakelen, en hoe schakelt hij? En hoe weet hij wanneer hij de "Kickdown" moet toepassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

De automatische versnellingsbak is een mechanische versnellingsbak die in samenwerking
met een koppelomvormer binnen de vaste overbrengverhoudingen een vrijwel traploze
overbrenging mogelijk maakt. De stand van het gaspedaal en het toerental van de motor
worden gedurende het rijden voortdurend gecoördineerd. De versnellingsbak kiest
automatisch de juiste overbrengverhouding. De automaat neemt dus voor de bestuurder
veel werk uit handen, maar deze verliest hierdoor niet de controle over de versnellingsbak.
Zie voor meer info bijgaande site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Thesaltruner;

Je hebt het over de klassieke automatische transmissie met koppelomvormer. Dat is een lang en moeilijk verhaal maar het komt erop neer dat het systeem reageert op drukverschillen in een complex hydraulisch netwerk van leidingen, ventielen en kleppen. Op onderstaande site wordt er flink diep maar vrij duidelijk op in gegaan.