Mag je in een auto met schakelbak rijden als je in een automaat geslaagd bent?

Ik wil mijn rijbewijs halen in een automaat, maar mag ik
dan ook rijden in een schakelbak met mijn rijbewijs (die ik
met een automaat gehaald heb?).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
33.6K

Antwoorden (8)

Nee, als je examen hebt gedaan in een automaat mag je niet in een schakel auto rijden

Toegevoegd na 1 minuut:
Mag ik met mijn rijbewijs B automaat ook in een schakel-auto rijden??

Nee dit mag niet. Als je alsnog je rijbewijs B schakel-auto wilt hebben, dan moet je opnieuw examen afleggen bij het CBR.
13 jaar geleden
Nee.

(Maar niemand die d'r op let...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot dat je 'brokken maakt' dan heb je geen geldig rijbewijs en ben je niet bevoegd om een handgeschakelde auto te besturen. Met alle nare gevolgen vandien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet gemind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foei, foei, foei mmm. Je geeft het slechte voorbeeld, zo hoort het niet. Iedereen schijnt zich hier drukker te maken om het feit dat ze jou geen minnetje hebben gegeven, dus van mij krijg je een dikke plus. +1
Wat jij schrijft klopt ook helemaal, alleen is het niet verstandig (en dat heb jij ook helemaal niet geschreven).
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
zoiets wordt wel degelijk gecheckt door de politie bij verkeerscontrole. De boetes liegen er niet om. Bovendien kun je in enorme problemen raken, als je betrokken raakt bij ongevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@AlphaLimaSie:
Nog nooit in mijn leven ben ik op zulks gecontroleerd (niet dat ik die regel overtreedt). Wel heb ik 1x moeten blazen. Verder wordt ik dagelijks gecontroleerd op snelheid. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze in de computer kunnen zien dat je een auto met schakelbak hebt, en dat dat niet bij je rijbewijs past. Als dat waar is, dan is mijn antwoord fout. @Sterrehemel:
Ik zeg toch ook niet dat YogiBear 't maar moet gaan doen? ;).
Misschien heb ik 't wel mis (dat er digitaal niet op gecontroleerd wordt), moet ik eerlijk zeggen. Maar ja, dan is 't wel je eigen schuld als je gepakt wordt ;).
Nee

Je mag wel in een automaat rijden als je in een auto met handschakelbak hebt gelest/afgereden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas..... Als je toch in een handgeschakelde auto gaat rijden en je veroorzaakt een ongeluk ben je goed zuur, want dan ben je niet verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag niet..
Maar waarom zou je in een automaat willen lessen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat mag niet en ja dat is simpel te controleren als er een beetje op je rijbewijs wordt gekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je mag wel met automaat rijbewijs in een handgeschakelde auto rijden. Daarom staat het ook op je rijbewijs vermeld. Het is wel zo dat je na, ik meen 5 jaar met automaatrijbewijs hebt gereden ruime rij ervaring hebt opgedaan en dan mag het wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik zie dat ik het net heb omgedraaid. Handgeschakeld rijbewijs mag wel met automaat rijden bedoel ik.
13 jaar geleden
Als je rijbewijs gehaald hebt op automaat, mag je het eerste jaar alleen automaat rijden en na een jaar mag je overgaan op schakel