Wat kan de oorzaak zijn van een misfire cilinder 3 Ford Fiesta 1.3l 2005?

Hallo, ik heb sinds een aantal weken een misfire op cilinder 3, hier ben ik achter gekomen nadat mijn check engine light aan ging en mijn vermogen drastisch achteruit ging. Bougie kabels en nieuwe bougies erin gezet, nog steeds geen succes, garage naar laten kijken ook niks kunnen vinden en 600 euro aan kosten verder.
Enig idee wat dit ooit kan zijn?

4 maanden geleden
in: Auto's
jc54
4 maanden geleden
Misfire - ontsekingsfout. Dit kan behalve bougies en kabels ook veroorzaakt worden door de elektronica die de ontsteking aanstuurt.
TurfGraver
4 maanden geleden
Dat kan van alles zijn, maar als garage die auto onder handen heeft het niet kan vinden betwijfel ik of mensen op internet het wel weten.
Vortexxx
4 maanden geleden
Onder de misfires worden ook problemen met injectoren gerekend, misschien zit de injector van cylinder 3 vol met troep? En heb je wel met een OBD-II analyzer gekeken of het inderdaad misfires zijn en niet een één of andere limb-mode van de auto? Want engine light gaat branden voor heel veel oorzaken.

Geef als eerste antwoord