Wat is er aan de hand als mijn stop lampje en motor olie lampje gaat branden bij stationair lopen?

Stop lampje olie lampje gaat branden als ik al stukje heb gereden met auto zodra ik geen gas geef of stil sta voor stoplicht
Oliepeil en koelvloeistof peil is goed

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is het motoroliepeil te laag. Niet te lang mee doorrijden, peilen en eventueel bijvullen.
Als het oliepeil goed is, dan zou het kunnen duiden op een lekkende oliepomp, of versleten lagers waardoor er te veel olie ontsnapt en de druk te laag wordt.
Toegevoegd op 17 februari 2022 22:35: tekst
jc54
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Deze zijn allemaal goed eerste waar ik na kijk had bij moeten zetten bij de vraag
jc54
2 jaar geleden
Heb het antwoord ook aangepast.
Griffin
2 jaar geleden
Ik zou nog het oliefilter willen toevoegen, als mensen zelf olie 'verversen' wordt dit filter wegens gedoe nogal eens 'vergeten' en een verstopt filter zorgt ook voor een verminderde oliedruk, onder het carter-pan zit er ook eentje die verstopt kan raken.
Als het een auto is met veel kilometers kan het zoals al gezegd is, gewoon slijtage zijn aan pomp en lagers
Zolang het lampje uit blijft gaan bij een beetje meer toeren zou ik er wel mee durven blijven rijden
Dit euvel zal eerder voorkomen met dunnere olie dan voorgeschreven
Er is ook een kleine kans dat het over is als je de sensor voor de oliedruk zou vervangen