Ik heb een klein plek in de autolak kan ik alleen de beschadiging compounden?

Ik zou dan met de hand megiaers compound willen gebruiken maar enkel op die beschadigde plek. Wordt het verschil in behandeld en onbehandeld zichtbaar? En is het raadzaam om het met polish af te werken?

3 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Antwoorden (1)

Of je het gaat zien hangt natuurlijk af van de staat van de lak eromheen, maar ik zou altijd het hele carrosseriedeel bewerken. Wel eerst het carrosseriedeel goed wassen en drogen, als je 1 zandkorrel meepoetst krijg je krassen. En compound IS polish, maar je moet wel afwerken met wax.

Als je iemand kent met een goede poetsmachine (en dan bedoel ik niet een uit de bouwmarkt van 30 euro...), wordt het resultaat wel veel beter dan met de hand. Eventueel kun je na het polishen de kleur ophalen met een glaze en pas daarna wax erop.

Succes.
paulus811