Wordt mijn schade vergoed na een aanrijding met mijn voorganger?

Ik ben achterop een auto gereden waarvan de bestuurder plotseling stopte voor een zebrapad omdat hij de voetganger niet zag. Wordt mijn schade dan wel vergoed door de verzekering?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@StellaLux, en die voetganger zag jij dus ook niet, anders had je begrepen dat de auto voor je een noodstap moest maken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@JoanDArc, dat was ook mijn eerste gedachte.
Beter blikschade dan dat die persoon was aangereden.
Sanderro
4 jaar geleden
Ik denk dat je voorganger juist stopte omdat hij de voetganger wél zag. Anders stopte hij niet.
En jij moet zorgen dat je tijdig kunt stoppen als je voorganger op de rem drukt.
Wat er door je verzekering vergoed wordt zal afhangen van de soort verzekering.

Antwoorden (2)

Nee dat denk ik niet. Jij bent achterop gebotst en dan ben je (in zo een situatie) altijd schuldig. Je had meer afstand moeten houden zodat je als de auto voor je plots moet remmen jij nog op tijd kunt reageren.
Had de auto waar jij achterop botste ONNODIG geremd zonder reden had je nog een kans gehad. In deze situatie niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Daar ben ik inderdaad bang voor. Wel balen. De voetganger werd nog net niet aangereden (deze kwam ook naar mij toe om te zeggen dat de bestuurder voor mij hem niet zag) ik heb schade en draai er zelf voor op. En de bestuurder voor mij komt er zonder kleerscheuren en aanslag op zijn portemonnee van af...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dan volgende keer toch meer afstand houden om dit te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En rustiger een zebrapad naderen.....
+
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Makkelijk om alleen de bestuurder voor je de schuld te geven. Jij had ook op kunnen letten, want jij had zeker ook kunnen zien dat er een voetganger aankwam. De bestuurder voor je probeerde zich te herstellen door te remmen, en jij had gewoon genoeg afstand moeten nemen. Zonder genoeg afstand gebeurd dit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SrellaLux, je schrijft: De voetganger werd nog net niet aangereden (deze kwam ook naar mij toe om te zeggen dat de bestuurder voor mij hem niet zag) -
Als de voetganger gezien heeft dat de eerste autobestuurder hem niet zag, snap ik niet dat deze voetganger zich toch op het zebrapad stortte.
Dit lijkt me weer een geval waarbij de verzekeringsmaatschappijen gaan touwtrekken.
Je behoort afstand genoeg te houden op je voorganger zodat je altijd nog kunt remme. Als je een allrisk verzekering hebt word je schade vergoed heb je alleen wa dan zul je je eigen schade zelf moeten betalen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+
Afstand houden en rustig een zebrapad naderen, idd