Kan ik achter banden van 245/45/18 leggen en voor 235/40/18?

Ik heb momenteel 4 stuks autobanden onder mijn wagen liggen met maat 235/40/18.
De achterbanden zijn echter vrij slecht.
Kan ik nu 2 banden met maat 245/45/18 achter leggen?
De J waarde is 8 dus de band kan om de velg.
Ik weet niet wat het effect met rijden is met dit verschil.
Hoop dat iemand mij wat kan helpen ?

4 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Antwoorden (1)

De banden 245/45/18 zijn breder en hoger.
Het kan wel als je wielkasten groot genoeg zijn ( ook bij maximale invering van de auto).
Deze banden kunnen de wegligging beïnvloeden.
jc54
4 jaar geleden
Shiny220
4 jaar geleden
“Deze banden kunnen de wegligging beïnvloeden.” Is dat in positieve/ negatieve zin?
En wat gaat er dan minder / beter ?
ronron1212
4 jaar geleden
Wat is dan de invloed negatief positie onvolledig antwoord @jc54
Shiny220
4 jaar geleden
Verder niemand ?