Kind tegen auto gereden, wie moet verzekeren?

Zojuist is mijn kind tegen een geparkeerde auto gereden.
Betreft de auto van onze zoon, die overigens al volwassen is.
Hoe zit het met de vergoeding hiervan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
6 jaar geleden
Schade laten taxeren en aan je aansprakelijkheidsverzekering sturen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Schade laten taxeren en aan je aansprakelijkheidsverzekering sturen."
Dat is de handeling die je doet als je de schuldige bent, maar de vraagsteller vraagt WIE is verantwoordelijk...?!? Moet het naar de WA van de auto, of naar de WA van de ouders van het kind?
ronron1212
6 jaar geleden
Kind is tegen stilstaande geparkeerde auto gereden @RoqueTrader wie is dan de schuld de auto? kind natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is inderdaad van het kind, echter staat deze op dezelfde verzekering als ik. Dit kan dus problemen gaan opleveren denk ik. Aangezien een verzekeraar niet zichzelf gaat vergoeden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als jullie snappen wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Woont je volwassen zoon bij jou en zijn jongere broertje/zusje in huis? Als dat zo is, keert de verzekering niet uit als hij onder jullie aansprakelijkheidsverzekering valt, dan draai jij op voor de kosten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stond de auto op eigen terrein ? Want dan heb je waarschijnlijk helemaal pech
ronron1212
6 jaar geleden
Aansprakelijkheidsverzekering is iets anders dan de wa verzekering van de auto Of reed je kind in jou auto tegen je zoon zijn auto?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas betrof het mijn zusje die bij mij in huis woont. Verder gebeurde het op straat. Verzekering vertelde me zojuist dat ze het gaan beoordelen maar waarschijnlijk niets uitkeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kind is schuldig maar onder de 18 zijn de ouders hier toch verantwoordelijk voor en moeten zij dit verzekeren lijkt mij.
ronron1212
6 jaar geleden
@robje17a verwarrend kind zusje voor je zus zijn je ouders verantwoordelijk en die moeten daarvoor een verzekering hebben de aansprakelijkheidsverzekering.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Kind is tegen stilstaande geparkeerde auto gereden @RoqueTrader wie is dan de schuld de auto? kind natuurlijk." @ronron: Het ging er om dat je de verkeerde reactie neerzet. Want schade laten taxeren en je verzekering-agent bellen is niet zo vanzelfsprekend dat je die schade vergoed krijgt zoals jij stellig probeert te zeggen. Want dan zal iedereen in jouw wereld z'n kinderen de auto per ongeluk laten aanrijden op een plek waar een eerdere schade die door een stommiteit is begaan vergoed te krijgen...
ronron1212
6 jaar geleden
@RoqueTrader dat is iets wat de verzekering moet uit maken dit is de weg meer zeg ik niet en meer bedoel ik ook niet. Spijkers zoeken op laag water noemt men dit. We weten ook niet of hij wel een aansprakelijkheidsverzekering heeft voor het gezin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://financieel.infonu.nl/verzekering/54016-aansprakelijkheidsverzekering-vergoedt-niet-alles.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, verzekeren is niet verplicht (van een kind dan. Wel van een auto). Overigens is "wie moet verzekeren" wel een rare zin. Achteraf verzekeren gaat niet lukken. En de volwassen zoon lijkt wel volwassen, maar de auto is verzekerd op de naam van de vraagsteller? Als dat alleen WA is, zal er dan wel niks te halen zijn . Maar bij WA en casco bijv., wel maar vaak met eigen risico, of verlies van no claim korting. En dan begint "wie moet verzekeren" toch wat betekenis te krijgen: "welke verzekering moeten we (terecht) aanspreken ? "
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"We weten ook niet of hij wel een aansprakelijkheidsverzekering"
Is bij wet verplicht...
ronron1212
6 jaar geleden
wa voor de auto is verplicht een aansprakelijkheidsverzekering niet als je niet weet wat het verschil is en steeds maar blijft doorgaan @RogueTrader wordt he vervelend
https://www.verzekering.nl/veelgestelde-vragen/is-aansprakelijkheidsverzekering-iedereen-nederland-verplicht/
ronron1212
6 jaar geleden
Een kind mag geen auto rijden dus kan die ook niet onder de wa van de auto vallen @RoqueTrader.

Antwoorden (1)

Aansprakelijk voor een minderjarig kind? Dat zijn normaal de ouders. Soms doen verzekeraars moeilijk als de gedupeerde familie is (omdat daar makkelijk fraude mee gepleegd kan worden). Maar voor de aansprakelijkheid maakt dat niet uit: jouw kind, dus jij moet betalen. Als basisregel dan. Andere factoren kunnen dat anders maken..