Kan ik tijdens een private lease mijn auto nog aanpassen?

Ik heb sinds een paar maanden een lease auto maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een andere motor in de auto te laten zetten, zonder helemaal een nieuwe auto te bestellen en mijn eigen auto eerst af te moeten betalen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
4.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Een andere motor er inzetten dat is nog al een ingreep. Je lease kosten zullen dan wel behoorlijk stijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar ben ik me van bewust, maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.
ronron1212
7 jaar geleden
Dit is ook een reactie en geen antwoord.
ronron1212
7 jaar geleden
Maar alles kan jij zult alleen wel moeten betalen.
tinus1969
7 jaar geleden
Vziw is een motorenrevisie of vervanging dusdanig complex dat het meestal aantrekkelijker is om een nieuwe auto te kopen.

Het beste antwoord

Er valt nadat de lease ingegaan is nog van alles te veranderen maar binnen het betamelijke, en een complete motorruil valt hier niet onder vrees ik. Het gekste wat bij mijn leasebedrijf nog door de beugel kon was het achteraf toevoegen van Airco, je moet ook in het achterhoofd houden dat de lease maatschappij deze auto nog moet verkopen, en alle gekke fratsen kunnen deze verkoopprijs negatief beïnvloeden, dus een 800 cc blok plaatsen terwijl een 2.3 liter motor op het kenteken staat heeft niet alleen invloed op de prijs maar betreft ook herkeuring en weer langs de RDW voor nieuwe platen. Doorgaans ontmoedigen Lease maatschappijen grove aanpassingen (zoals die Airco dus) door er een forse verhoging in de leaseprijs tegenover te stellen.