Met welk schoonmaakmiddel "drijven"de regendruppels van de voorruit?

Ik heb afgelopen week voor het eerst mijn auto door de wasstraat gedaan. Na thuiskomst en met een regenbui kom ik erachter dat de waterdruppels als het ware van de voorruit drijven zonder de ruitenwissers te gebruiken.

Ik heb gekozen voor programma goud bij https://allincarwash.com/.

Ik heb eens gehoort dat dit door het schoonmaakmiddel komt maar lukt dit ook als je de auto met de hand wast ipv door de wasstraat? En weet iemand toevallig welk schoonmaakmiddel dat is of wat een goed alternatief is om dit zelf te realiseren?

Moet zeggen dat het een genot is of hiermee te rijden, is me zelf nog niet gelukt en wil dit eigenlijk wel bij elke wasbeurt hebben.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
5.5K
Ivana
7 jaar geleden
Als je je brillenglazen insmeert met een druppeltje afwasmiddel, om het even welk, beslaat hij niet meer. Kan dus best van het schoonmaakmiddel komen.
paulus811
7 jaar geleden
Dat is er na 10 seconden harde regen ook weer vanaf.

Het beste antwoord

Hiervoor kun je een ruitensealer zoals Rain-X, Rain-Kleer of Glasswork Shield nemen, wat ervoor zorgt dat de ruiten sterk waterafstotend worden. Hierdoor wordt tijdens regen het zicht drastisch verbeterd en is het gebruik van de ruitenwissers minder intensief nodig. Een dergelijk middel is er ook speciaal voor spiegels.

Je kunt deze producten bekijken en eventueel bestellen bij het bedrijf in onderstaande link (nee, ik heb er geen banden mee maar heb wel veel sympathie voor deze hardwerkende en vernieuwende ondernemer)
paulus811
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Lol paulus, plaats dit antwoord ook even bij de vraag die wij beiden volgen en waar geen antwoord op is gegeven. http://www.startpagina.nl/v/vervoer/motorfietsen/vraag/589563/goede-anti-regen-spray-scooterwindscherm
paulus811
7 jaar geleden
Dat zou wel heel makkelijk een puntje verdiend zijn ;-) Ik zoek eerst eens uit of die producten ook op kunststof gebruikt kunnen worden.

Andere antwoorden (1)

Ik ga er vanuit dat het de wax is die er voor zorgt dat het water van je auto af glijdt.