Waarom loopt mijn auto slecht?

Mijn auto heeft sinds kort dat het toerental erg schommelt bij een warme motor, pakweg tussen de 600/800 toeren.
De auto heeft ook de neiging uit te vallen bij het oprijden van een rotonde of het stoppen voor een stoplicht. Dit gebeurd dan ook geregeld, De auto is wel gelijk weer te starten,

Het is erger geworden toen de klepdekselpakking is vervangen, zou dit met elkaar in verband kunnen staan?

Het betreft een handgeschakelde BMW 528i uit 1999

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Terug naar de garage.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Garagist heeft mij verteld dat deze 2 problemen niet met elkaar te maken kunnen hebben, Terwijl het probleem zich wel toevallig voordeed tijdens zijn bezoek aan de garage...
ronron1212
7 jaar geleden
Ja dan nog de garage zal het toch moeten weten en repareren. Kost je weer geld.
jc54
7 jaar geleden
Wordt het niet eens tijd voor een goede service beurt? bougies e.d.????
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niets van die wagen in het bijzonder (ik ben meer een motorman), maar in het algemeen: een vuil/verstopt/lekkend brandstoffilter en/of luchtfilter zouden mijn eerste gedachten zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beurt heeft de auto zo'n 10000km geleden gehad, dus dat sluit ik uit, brandstoffilter zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn, luchtfilter ben ik met de luchtspuit doorheen gegaan dus denk niet dat dat het euvel kan veroorzaken, Overigens wel bedankt voor het meedenken.
Edraket
7 jaar geleden
Beginnen met de bougies te vervangen,
Dat kost weinig en dat kun je makkelijk zelf doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goedenavond, Auto is teruggeweest bij de garage, uit enkele testen is gebleken dat het gasklephuis vol met vuil zat en de kleppendeksel inderdaad niet op de juiste werkwijze was vastgemaakt. Auto loopt weer als de oude. Iedereen bedankt voor de moeite om een antwoord te schrijven. Gr Tim

Antwoorden (1)

Om te beginnen met je klepdekselpakking. Dit zal een reden hebben gehad om deze te vervangen. Bij de- en montage van het klepdeksel moet het luchtfilter verwijderd worden. Hier zit m.i. dan ook het probleem en is er zeker een relatie te benoemen tussen deze twee.
Bij het monteren van het luchtfilter kan deze in de verkeerde stand zijn gezet / gekomen. Dit kan middels een klep op je luchtfilter. Deze zorgt er voor dat je in de winter 'warme' lucht aangezogen krijgt via je uitlaatspruitstuk en in de zomer via de frisse buitenlucht. Ik weet niet of deze luchtklep automatisch- of via handstand te bedienen is, maar voor mij een heel herkenbaar probleem.
Resumerend lijkt mij dit een verkeerde stand van je luchtfilter, waardoor je auto slecht loopt.