Is er een site of dergelijke die alles over de werking van de auto vertelt?

Hallo

Ik heb twee weken geleden mijn wagen naar de garage gebracht voor herstelling, achteraf bleek het de boordcomputer te zijn die het begaf. ik vond het storend dat ik dat daar niet kon over meepraten en ben dus opzoek naar een boek of website of filmpje... die vertelt over de exacte werking van de motor, de stuurbekrachtiging, de waterpomp... (alles van een auto).
Er zijn sites die de werking van de zuigers in de cilinders bespreken, maar ik zoek naar iets die alles bespreek onder de motorkap.

Dank

7 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kun je niet van een website leren, en ook niet van een boekje. Daar leer je pas ECHT over meeprten als je jarenlang zelf met de handen in de smeer hebt gezeten ;-)
Bovendien is het vor elke auto net weer even verschillend ; al die duizenden handleidingen uit je hoofd leren gaat je ook niet veel wijzer maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk hier even. Het autovak moet je leren en kost een paar jaar. Auto herstellen hoeft niet per se een smeerboel te zijn. https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_nlNL526NL526&q=werking+auto

Antwoorden (3)

Zoals ik in mijn reactie al zei, leer je pas ECHT hoe een en ander in elkaar steekt als je er ook echt mee aan de slag gaat. Inzicht en kennis kun je niet alleen maar uit boeken en plaatjes halen.

Dit is de meest volledige (Nederlandse) site die ik kon vinden, al zul je voor sommige "deelonderwerpen" nog wel even verder moeten zoeken. Maar heb niet de illusie dat je ook met een volledige "handleiding" onder handbereik, je zelf even snel het probleem met je auto kunt opsporen , laat staan verhelpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja die is er. Vraagbaak over auto . Te koop bij Primera.
7 jaar geleden
volgensmij is het auto's voor beginners