Mijn autodeur gaat niet meer op slot. Hoe verhelp ik dit?

Aan de bestuurderskant gaat de deur niet meer op slot. Het is een al wat oudere auto (volkswagen polo 1999) met gewone sleutel en geen knopjes oid. Aan de bijrijderskant zelfde probleem, maar had hier verder nooit last van omdat ik de deur van binnen kon openmaken. Ik kan de deur van binnen aan de bestuurderskant niet sluiten vanwege de beveiliging. Ik kan mijn sleutel dus wel naar links draaien (om de deur te openen, maar dat heeft dus geen zin want hij is al open) maar niet naar rechts om hem af te sluiten. Iemand enig idee? Ik heb al WD-40 geprobeert maar dit hielp niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
12.3K

Antwoorden (1)

Je "cam" ring is stuk. Dat is een onderdeeltje in het slot. Berucht probleem. Je kunt een revisie setje voor rond de twee tientjes ergens bestellen of een compleet nieuw (tweedehands) slot voor veel meer, maar dan zit je ook met twee verschillende sleutels voor het openen van die éne deur en het starten van je motor (en alle andere sloten).

Verwijderen van je slot (filmpje is voor een Jetta, maar dat is praktisch hetzelfde slot):
https://www.youtube.com/watch?v=esE1Lxj_pD0

Pauzeer op het tweede plaatje in het volgende filmpje voor het onderdeeltje wat meestal stuk gaat:
https://www.youtube.com/watch?v=Y5nVqouH1KU

Succes.