Welke autosoort gebruikt het minste benzine?

Ik vroeg me altijd af welke autosoort het minste bezine gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een electrische :-)
paulus811
14 jaar geleden
Auto's met dieselmotor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trapauto's.
Maar ook auto's op gas en op (bio)diesel gebruiken erg weinig benzine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben na deze brainstormactie wel benieuwd naar welke benzinemotor het zuinigst rijdt ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
speelgoedauto's

Antwoorden (13)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daewoo

Toegevoegd na 35 seconden:
Chevrolet Matiz - Spark

Toegevoegd na 13 minuten:
Best een complete auto verder, voor een gunstige prijs,
centrale deurvergrendeling, elektrische raambediening voor, radio/cd speler, ziet er leuk uit én zuinig leuk toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan? Een lijstje van de ANWB met de top 10 zuinigste auto's die rijden op benzine.

Toegevoegd na 3 minuten:
Top 1 is de Toyota Aygu met een gemiddelde van 1:23,3. Op de snelweg 1:25,6 en in de stad 1:20.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier de meest zuinige volgens de anwb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lichter en kleiner de auto, hoe minder benzine. Een Smart gebruikt heel weinig en een Suzuki Alto of een Daihatsu Cuore ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe groot de motorinhoud is. Een Smart is niet echt geweldig zuinig, weet ik uit ervaring. Vooral niet als er enigszins sportief mee gereden wordt, wat op dit moment veel gebeurt met Smarts.
Ik ga er van uit dat je brandstof / energie bedoeld.
Seat heeft een auto ontwikkeld die genoegen neemt met
een verbruik van 1 liter op 40 kilometer.
Is reeds in productie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een electrische auto (of een auto op gas of diesel), die gebruiken namelijk helemaal geen benzine :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De VW Polo BlueMotion behoord tot 1 van de zuinigste auto's, althans dat beweerd men. In ieder geval een leuk autootje, voor een leuke prijs. Geen BPM, geen wegenbelasting en een gemiddeld verbruik van 1:30. Oh ja, het is een dieseltje en vol met optionals.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen hij is niet te koop, in de praktijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, je kunt hem al bestellen. Over 3 weken komt hij officieel op de markt. De Trendline versie kost 16.290 euro (is vrij compleet) en de Comfortline gaat 17.290 euro kost. Deze laatste versie is vrijwel full-optional.
ligt er aan hoe je rijd als je van snel optrekken houd en flink het gaspendaal in getrapt houd dan rijd geen 1 auto zuinig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgorde:
Ivalide autotjes, personen auto's, vrachtauto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een oude suzuki alto(17 jaar) maar ook met mijn barreltje rij ik nog 1 op 17 als ik een beetje oplet.
Hoe verstandiger je rijdt, hoe goedkoper het wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk voor zo licht mogelijk in gewicht en met kleine motor. Bijvoorbeeld Toyota Aygo.
Verder zijn er op basis van smering technieken nog het eea te verbeteren aan deze motoren. Dit heeft te maken met de wrijvingsweerstanden van deze motoren. De vol synthetische olie die gebruikt wordt in deze motoren heeft nog altijd een weerstands coefficient van boven de 0,5.
Plasma smering van GreenTec Oils kan hier nog veel verbetering brengen. Deze coefficient is recent nog bepaald en daaruit bleek dat de apparatuur bij TUV Duitsland niet toereikend was om de juiste waarde te bepalen. Het zat in elk geval beneden de laagst meetbare wrijvingscoefficient van 0,27. Dus vooral voor deze kleine motoren is hier nog een paar procenten aan besparing te behalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hybride zou ik niet doen die verbruiken stiekem toch veel brandstof want is alleen elektrisch tot 50km/u

maar een volkswagen lupo diesel variant loop 1liter op 33.3 km dus dat is heel zuinig de smart diesel loopt ook evenveel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het elektrisch rijden tot de 50km/h is logisch, aangezien het optrekken van een auto het meeste brandstof kost. Is dit volledig elektrisch geregeld, dan kost dat dus geen brandstof. En als ze het nou ook nog zó maken dat hij bijvoorbeeld op de snelweg rond de 1:20/25 rijdt, heb je toch te maken met een enorm zuinige auto!