waarom willen afrikanen onze auto's?

ik hoorde van een kennis dat zij haar auto heeft verkocht en die nu in afrika is. Waarom willen afrikanen auto's uit andere landen? En waarom geven wij die aan Afrika?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Onze" autos?? Noem 1 merk die van NL is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, vandaar!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een land ( wereld deel ) waar hele grote groepen al moeite hebben met met hun dagelijkse financiën worden minder nieuwe auto's verkocht ten opzichte Vd vraag dus een grote tweedehands vraag en een relatief klein aanbod . Er zijn in sommige Afrikaanse landen ook nog vaak enorme import heffingen nog erger dan onze bpm :)
ItisILeClerc
9 jaar geleden
als je kennis hem heeft verkocht heeft ze 'm niet aan Afrika gegeven

Het beste antwoord

De mensen in de ontwikkelingslanden rijden graag in auto's die nog eenvoudig te repareren zijn. Modernere auto's kunnen bijna niet meer zonder HiTech werkplaatsgereedschap onderhouden worden. vandaar dat ze ook liever geen airco in een auto hebben. ze hebben geen mogelijkheden om zoiets te repareren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen blanke die het vroeg, alleen zwarte Zuid-Afrikanen.
‘Waarom willen jullie deze auto zo graag kopen,’ vroeg ik tijdens het tanken aan een Zulu-taxichauffeur die mijn auto ook wel zag zitten. ‘Omdat het een goede auto is, en omdat jij er als blanke in rijdt,’ antwoordde hij. ‘Blanken verzorgen hun auto beter dan zwarten. Het is beter zo’n goedkope auto te kopen van een blanke. Kwaliteit voor een lage prijs.’
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wou ook net lukken ik had het artikel tegengekomen op een ander forum deze namidag
Omdat ze geen splinternieuwe auto's kunnen betalen.

Een middenklasse auto kost nieuw zo'n 25.000 euro.
Gezien hun inkomen is dat naar plaatselijke maatstaven 250.000 euro.
Zij verdienen namelijk een-tiende van een Europees salaris.

Een tweedehands middenklasser van zo'n 10-15 jaar oud kost in Afrika 7-8000 euro.
Naar Afrikaanse maatstaven is dat 75.000 euro.
Dat is heel veel geld zodat in Afrika alleen heel rijke mensen een auto kunnen betalen.
Edraket
9 jaar geleden
De Afrikanen willen onze auto's omdat ze beter onderhouden zijn. Onze auto's hebben in vergelijking met Afrikaanse weinig te lijden. Kijk maar naar de wegen in Afrika.
Ik heb een Fiat naar Romania gestuurd. Ze vielen bijna flauw van de kwaliteit.