Is er een website waarop je per snelweg in Frankrijk en / of Duitsland kan zien hoe hard je mag rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (3)

Ja die zijn er, zie links.

Hieronder korte informatie over de toegestane snelheden:

FRANKRIJK
De maximumsnelheid is in Frankrijk vaak 10 km hoger dan in Nederland:

Binnen de bebouwde kom: 50 km/uur.
Buiten de bebouwde kom: 90 km/uur. Dit geldt, ander dan u gewend bent, ook met een aanhangwagen.
Op wegen met gescheiden rijbanen en 4 rijstroken: 110 km/uur. Ook hier geldt deze snelheid voor aanhangwagens.

Op autosnelwegen is de maximum snelheid vastgesteld op 130 km/uur. Ook op autosnelwegen wordt geen onderscheid gemaakt voor auto's met aanhanger.

In Frankrijk geldt bij regen en matig zicht een aangepaste snelheid. Buiten de bebouwde kom: 80 km/uur (in plaats van 90) en op de autosnelwegen 110 km/uur (in plaats van de eerder genoemde 130).

Bij mist is de toegestane maximumsnelheid overal 50 km/uur.

DUITSLAND
Snelheidsbeperkingen kunnen variëren al naar gelang de weersomstandigheden of het zicht (zware regen en mist). Op de Autobahn geldt een maximum adviessnelheid van 130 km/u (110 km/u bij slecht zicht). In steden en dorpen is de wettelijke maximumsnelheid 50 km/u, op alle andere wegen gewoonlijk 100 km/u.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij vraagt tempura de maximum snelheid per snelweg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat las ik achteraf ook beter. Helaas hier niks over kunnen vinden.
Frankrijk. Op de website http://www.sytadin.fr/ zie je meer info over file en weg afsluitingen met kaart en snelheden worden weergeven continu updates.
Ik gebruik de site zelf voor mijn werk in frankrijk.IK bezit laptop en internet. dit bericht is ook in frankrijk verzonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
google maps street view