Hoeveel boetes mag je krijgen als je 1 jaar je rijbewijs hebt?

Hey,
Ik ben negentien en kreeg zojuist mijn 2 de boete.
Nu stelde ik mij de vraag,
Is er een maximum aan boetes dat je mag krijgen de eerste jaren dat je in bezit bent van je rijbewijs?

alvast bedankt voor het antwoord

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
14.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt er aan wat voor boetes het waren

Antwoorden (2)

Nee geen maximum maar je hebt je punten rijbewijs dus 3x 30 km te hard en het is over met de pret
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boetes voor snelheidsovertredingen minder dan 30 km/h, daar is geen maximum voor. Dat geldt ook voor rood licht, gordel, bellen, fout parkeren en dergelijke. Dit zijn lichte verkeersovertredingen.

Wanneer je meer dan 30 km/h te hard rijdt (autosnelweg >40), bumperkleeft bij hoge snelheid of met te veel drank op achter het stuur zit kun je je dat 2x veroorloven. Bij de 3e keer moet je je rijbewijs inleveren en moet je opnieuw examen doen. Deze 'overtredingen' vallen ook onder het strafrecht. Dit is het zogenaamde puntenrijbewijs.

Na 5 jaar heb je dit puntenrijbewijs niet meer.