Hoe kan ik de oude verweerde en bekraste lak van mij 19 jarige auto het beste er weer stralend uit laten zien?(zonder te late spuiten)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
6K

Het beste antwoord

Met een polijst machine met regelbare toeren. Laat dit doen door een professional als je het nooit eerder hebt gedaan. Auto's poetsen is een vak apart. Je moet oppassen dat de lak niet te warm word anders gaan de metallic deeltjes samen klonteren, je moet oppassen dat je niet door de blankelak poets, je moet oppassen dat je niet door de onderlak gaat, je moet oppassen met plastic delen, et cetera.

Heb zelf in het verleden wel het een en ander gepoetst. Zie foto van een golfje (gsm foto). De rechterkant is alleen gepolijst (5x!) en de linkerkant is niets aangedaan. Begonnen met een grove polijst pasta en dan na vaak polijsten afbouwen na een fijne pasta.
Wat je doet is een laagje van de blankelak afhalen waardoor de "originele kleur" weer bovenkomt en krasjes in de lak als het ware dichtschroeien.

Na de foto is de lak weer gepolijst met een speciale pasta om de polijstbanen uit de lak te halen. Dan wassen en dan de auto in de wax zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met goede poets(doeken) je auto op poetsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een polijstmachine polijsten en daarna goed in de was zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Idd... Turtlewax doet wonderen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier is maar een hollandsch produkt geschikt om toe te passen en dat is commandant. met een polijstmachine inwrijven (schrik niet als de kleur van je polijstdoek de kleur van je auto aanneemt...) en na een paar uur zweten zul je versteld staan.

Was wel erg goed je auto van tevoren zodat er geen zand op je lak zit. dat schuurt nogal snel en maakt het alleen maar erger.

Heb je toevallig een rode auto? die staan erom bekend om te verweren na verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
met quick 'n brite (tel-sell), als dat nog bestaat. Dat was namelijk echt "amazing"