Waar kan ik het beste een auto kopen?

Ik zou graag een tweedehands auto willen kopen alleen weet niet zo goed waar. Ik heb erg weinig tijd en heb geen zin in verkooppraatjes, omdat ik toch niet zo goed weet waar ze het over hebben.

Is online zoeken het beste en zoja, hoe maak je onderscheid tussen de kwaliteit van verschillende websites?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Wat ik in jouw geval zou doen is in mijn eigen woonplaats aan een aantal mensen vragen waar ze hun auto gekocht hebben en of ze er tevreden over zijn. Ik zou, als je er weinig verstand van hebt bij een plaatselijke garage kopen, die hebben er belang bij dat je terugkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt zoeken via Gaspedaal.nl. Die doorzoekt meerdere sites tegelijk. Je kunt allerlei wensen opgeven, bijvoorbeeld dat je alleen bij een bedrijf in de buurt wilt kopen. Je kunt dan zelf bepalen of je de gevonden bedrijven betrouwbaar genoeg vindt.
10 jaar geleden
Mij is aangeraden altijd bij een officiele dealer te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door de officiële dealer is dat zeker aangeraden?
Bordensteker
10 jaar geleden
Als je weinig verstand hebt van auto's, geen mensen kent die je kunnen helpen, en ook nog eens weinig tijd hebt, en wellicht niet eens goed weet wat voor soort auto je zoekt, ben je gemakkelijk het slachtoffer van handige vogels.
Als je naar een betrouwbare garage gaat, of naar een in tweedehands verkoop gespecialiseerd bedrijf dat een naam te verliezen heeft, ben je beter af. Maar voor die service en die zekerheid betaal je natuurlijk wel wat. Alle waar is naar zijn geld. Je zou in mijn ogen beslist lid moeten worden van de ANWB met Wegenwacht service, en dan kan de ANWB je ook adviseren omtrent het soort auto en waar je betrouwbaar kunt kopen.
Het beste is eerst een mooie auto zoeken op marktplaats( puur op het oog).
Zoek de auto vervolgens op http://www.autoweek.nl , en bekijk de review.

Als u tevreden bent over de eigenschappen van het voertuig, dan kunt u contact zoeken met de verkoper op marktplaats. informeer naar gebreken en zet het aankoop traject alleen door als de auto in orde is.
Spreek vervolgens af dat u de auto eerst bij een ANWB station wilt laten controleren op de waarde en werking.

Een keuring bij de ANWB kost wel 160 euro als ANWB lid(niet lid 220)
Maar het is altijd nog beter 160 euro verlies te maken dan duizenden euro's na een slechte koop.

link anwb: http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen/aankoopkeuring
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken veel autobedrijven die veel tijd en moeite steken in het schrijven van nep-reviews. Dat is dus niet altijd een goede raadgever. Ook zijn er lokale autobedrijven die maar al te graag geld willen verdienen aan de reparaties, en die dan ook nog slecht uitvoeren, maar je wel laten betalen. De meeste autoverkopers weten niet eens wat ze verkopen, het is een prijs spelletje en de auto op zich maakt niet zoveel meer uit. Zoek gewoon een auto op die je leuk vindt en kijk naar de onderhoudshistorie en de facturen die er bij zitten. Is er veel aan gedaan dan heb je kans op een goede en degelijk onderhouden auto met weinig problemen. Een auto kopen van 2.000 euro goedkoper bij een lokale sufferd, waar op korte termijn nog voor 4.000 euro aan reparaties e.d. achter vandaan komen is dus goedkoop maar duurkoop.

Weet dus gewoon van te voren wat er aan een auto gedaan is door boekjes en facturen. een dealeronderhouden auto heeft voordelen dat ook preventies zaken al vervangen zijn. Dit is altijd de beste optie voor aanschaf. Ze zijn vaak wat duurder maar dus ook beter onderhouden. Voor het onderhoud zou ik weer niet naar de dealer gaan, wel voor de kwaliteit en de service, maar niet voor de kosten.

Er zijn ook grote onafhankelijke handelaren en groothandelaren waar je rustig naar toe kan.

De beste raadgever is vertrouwen. Bijna iedereen verneukt je, alleen als je iemand vertrouwd heb je het niet door en slaap je dus beter.

suc6