Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom start mijn seat wel met koude motor maar niet met warme motor?

Als ik mijn seat ibiza 1.4 - 4 cil. benzine (1996) start dan gaat dit zonder problemen.
Maar wanneer ik dan de auto opnieuw wil opstarten als de motor korte tijd is uit geweest bv na het tanken of wanneer de motor tussen tijds per ongeluk afslaat, start hij niet meer. Als ik dan een minuut of 5 a 10 wacht start hij weer normaal op. Ikzelf dacht aan een vuiltje in de leidingen maar volgens mijn garagebedrijf kan het van alles zijn en moest ik hem maar een dagje brengen dan zouden ze er wel even naar kijken (???€€€)
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb dit al eens gehoord bij een vw golf. Dit probleem bleek uiteindelijk te maken te hebben met de bobine(?) Nadat deze was vervangen had deze wagen er geen last meer van. Seat en VW zijn wapenbroeders dus misschien zit het euvel daar in. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jouw probleem doet mij denken aan vapour lock. Hierbij ontstaat een dampbel in je brandstof toevoer en is dan een 'slot' in je brandstof systeem. Dit ontstaat dus door voortijdige verdamping van je brandstof door de warmte. Een hitteschild onder je brandstofpomp zou een oplossing kunnen bieden maar ook de brandstofleidingen zullen moeten worden afgeschermd. Ook zou een ander merk benzine een oplossing kunnen bieden. De meeste merken spelen in op de seizoenen en leveren vluchtige of minder vluchtige benzine. Google eens op vapour lock. Heb alvast een linkje toegevoegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding