Peugeot 206 centrale deurvergrendeling springt open, wat nu?

Hallo,

Ik heb een peugeot 206. De centrale deurvergrendeling springt regelmatig open. Ik heb zelf het idee dat hij vaker openspringt wanneer hij een tijdje in de zon staat.

Ik weet zeker dat ik de auto op slot doe, check het nog eens, bij terugkomst na een dag werken is hij open. Ook merk ik de laatste tijd dat het slot al open springt direct na sluiten, dan loop ik weg en hoor ik de auto achter me open springen.
Er zijn daarentegen ook dagen waarop ik geen problemen heb.
De garage waar ik de auto laat checken kan niets vinden en ze weten niet wat ze er aan kunnen doen.

Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
7.5K

Het beste antwoord

Meestal word dit veroorzaakt door een kabelbreuk in de kabeldoorvoer van 1 van de deuren waardoor de centrale vergrendeling "denkt" dat 1 van de deuren nog open staat waardoor de deuren niet op slot gaan maar meteen weer open springen. Er zitten ook microschakelaars in de sloten deze kunnen ook defect zijn. Goedkoopste oplossing zou zijn om de zekering of relais eruit te halen waardoor de CV niet meer werkt, of iets dieper in de buidel tasten en de bedrading laten checken / herstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zou het kunnen dat de drukknop van uw afstandsbediening te nauw staat waardoor die gaat zenden zonder dat u het beseft. Dit is een fout die ik zelf gehad heb.

Een andere mogelijkheid is dat een van de contacten die aangeeft dat de deur dicht is soms onderbreekt want als één van de deuren niet dicht meldt kan sluit die even en klikt weer open.