Weet iemand hoe de wegenbelasting vanaf 2014 berekend gaat worden?

Wordt dit alleen per gewicht en co2 uitstoot of blijft het uitmaken of het diesel/benzine is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s.

Personenauto’s met een CO2-uitstoot van niet meer dan 50 gr/km zullen tot en met 2015 worden vrijgesteld. Deze vrijstelling is bedoeld om de ontwikkeling en aanschaf van de nieuwe generatie zeer zuinige auto’s te stimuleren.

Benzine of diesel maakt ook nog steeds uit. Op onderstaande site staat alle informatie en zit een link (mrb berekenen) waarmee je precies kunt berekenen hoeveel de motorrijtuigenbelasting (mrb) voor je voertuig is