Ford focus met ong 70.000km of Golf 6 met 100.000-130.000km? De ford focussen zijn meestal 3 a 4jaar oud, de golfs 3jaar, wat zouden jullie doen?

Ik zou me graag een auto aanschaffen, ik twijfel echter tussen een 'goedkoper' merk, zoals een ford focus van 2009 of 2008 met ongeveer 70.000km of een 'duurdere' golf6, ook van 2009 maar deze hebben al meteen wat meer kilometers voor dezelfde prijs van de focus, het wordt zeker een diesel, wat lijkt voor jullie de beste keuze? Zijn dat niet meteen veel kilometers (130.000) voor een auto van amper 3jaar oud? kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (4)

130.000 duizend km is voor een diesel nog steeds niet veel. waar je echter op moet letten is het onderhoud van de wagens. is het onderhoud gebeurd door een dealer? is er een duidelijk onderhoudsboekje bij, zodat je kan zien wat wanneer gebeurd is?

welke reparaties/ vervangingen zitten er aan te komen. let dan oa de distributieriem en remschijven.

laat op basis van deze gegevens je keuze vallen op een bepaalde auto. blind kiezen tussen een focus of een golf is erg lastig.

verstandig is, als je uiteindelijk een auto op het oog hebt, om een autocheck uit te laten voeren, zodat je precies weet, hoe de stand van zaken is. kost even een paar euro's maar je komt dan niet voor verrassingen te staan.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Het gaat niet alleen om de kilometerstand maar ook om hoe de auto is. Hierbij is een Volkswagen een wat degelijker auto dan een Ford gemiddeld genomen. Er zijn auto's die een enorm hoge kilometerstand kunnen hebben. 30 k is het verschil niet vind ik. Goeie auto's kunnen 3 4 5 ton aan. Ik had een Volvo die ik op boven 5 ton had staan en die bewoog nog altijd voort. Ik moest hem verkopen uiteindelijk dus ik weet niet wanneer zijn einde geweest is, misschien rijd ie nog wel. Mijn advies is dus: koop de auto die voor jou het prettigst voelt. Maak een goede proefrit en let ook om comfort, hoe de motor loopt, wegligging, benzineverbruik. Neem iemand mee die er sjoege van heeft, dan komt het wel goed.
Iemand die in 3 jaar trouwens 130 km heeft gereden heeft er waarschijnlijk ook veel lange ritten mee gemaakt. Een auto gedijt, zoals je weet beter onder lange ritten dan veel hele korte. Hoe is de bestuurder er mee omgegaan? hoe ziet de auto er aan de buitenkant uit en hoe van binnen? Is het de eerste eigenaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De prijs is toch vaak een indicatie, vandaar dat de Vw al wat meer gelopen heeft, maar om nu te zeggen dat de Focus onder doet voor de Golf? Beide zijn het auto’s die degelijk zijn en wel wat aan kunnen, mijn tip?: Kijk naar het Onderhoud en de staat van de auto, de Velg Rechts-voor en in minder mate Rechts achter is voor mij altijd een indicatie(stoeprandje pakken) Succes bij de zoektocht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sleutel vaak aan auto's en weet dat aan Volkswagen ( en ook de onderdelen ) een ander prijskaartje hangt dan Ford.
130.000 km op de klok zegt niets, hij is dan bij wijze van spreken net ingelopen.
Het maakt eigenlijk weinig uit welk merk u kiest.
Wat belangrijker is is de algehele staat van het voertuig.
Is hij dealer onderhouden geweest en heeft hij netjes op tijd zijn beurten gehad en hoe is zijn vorige eigenaar er mee omgegaan.
Golf is qua prijs iets duurder en is tevens ook wat waarde vaster dan een Ford, mede door dat het een populaire auto is voor de jongere bestuurder ( vandaar de bijnaam "boomklever" ).
Doch met tweedehandse wagen moet u het ook een beetje treffen.
Zeker als u van een particulier een wagen koopt.
Met beide wagen van deze leeftijd kan er eigenlijk niets misgaan, het is net wat bent u bereid er voor uit te geven en wat hebt u er voor over om de wagen te laten onderhouden.
Het blijft al met al een persoonlijke keuze.

Ik zou wel uw beoogde wagen bij een ander garage laten checken, de meeste garages leveren een auto af met Apk doch voeren deze meestal zelf uit, en dan is het net of een slager zijn eigen vlees keurt.

Heb hier onlangs een Citroen gehad, net gekocht met nieuwe Apk maar toch twee versleten remschijven waarbij de blokken "ijzer op ijzer" waren.
Dit had nooit mogen voorkomen, en was nog wel bij een Bovag aangeslotengaragehouder.
Zijn reactie was dat ze waarschijnlijk waren blijven hangen...
Tuurlijk.......
Daarom laat uw wagen altijd nakijken door een onafhankelijk bedrijf.

Auto's uitzoeken is een geheel persoonlijke keuze.
Als de beide voertuigen identiek waren qua toestand, onderhoud en aankomende gebreken dan ging mijn keus uit naar Ford.
Omdat en dat is weer strikt persoonlijk, ik een Ford fijner vind rijden dan Volkswagen en zeker de automaat uitvoering.

Succes en veel wijsheid gewenst.