is het slim om een vrij nieuwe auto al snel te verkopen of kun je beter eerst een aantal jaar. rijden?

Afgelopen zomer een gloednieuwe swift gekocht met alles er op en er aan. Is het qua geld en onderhoud een auto al snel te vervangen of kun je een auto juist beter een langere tijd houden. En wanneer is het beste verkooppunt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Financieel geen verstandige keus. In het eerst jaar schrijft de auto namelijk het meeste. Ook qua onderhoudskosten valt alles nog behoorlijk mee.
Zoals ook in bovenstaand antwoord beschreven.

Mocht je toch kijken voor een andere auto, dat financieel niet verstandig is, levert je huidige auto het meeste op bij de Suzuki dealer.

Je auto schrijft immers het meeste af in de eerste kilometer die je rijdt met je auto. Dan is de auto namelijk officieel 2e hands.

Toegevoegd na 16 minuten:
In bovenstaande reactie las ik dat het om een 1.2 motor ging. Wanneer hier een turbo op zit is het verstandig om misschien de auto te chippen. Dit heeft positieve gevolgen op het verbruik, maar ook op de acceleratiesnelheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een auto snel verkopen is nooit verstandig. Zeker niet als je hem nieuw gekocht hebt. Ik ben autoverkoper geweest en spreek dus uit ervaring.

Het beste (of minst slechte...) is je auto na 3 of 4 jaar inruilen. Dan is de afschrijving relatief het laagst. Ook zijn in die jaren de onderhoudskosten nog laag. Het goedkoopste is om hem gewoon 'op' te rijden. Maar dat is niet altijd gewenst.

Waarom zou je hem nu al inruilen? Mss heb ik nog meer tips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2 motor valt me toch wat tegen. Ik vind hem leuk maar hij trekt zo langzaam op. Daarnaast valt het brandstof verbruk me ook tegen. Omslagpunt zit tussen de 110/120 op de snelweg. Bij 130 'zuipt' hij benzine.. Dus heb zo mijn twijfels na een jaar met deze auto
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je afschrijvingskosten zijn nu het allerhoogst dus echt slim is dit niet maar blijkbaar heb je geld over ofzo?