Hoe zit het met buitenlandse auto's op onze wegen als het rekeningrijden wordt ingevoerd?

Aangenomen dat Nederland in Europa voorop loopt (uh ... rijdt) met het invoeren van het rekeningrijden, hoe werkt dat dan met buitenlanders die hier rondrijden? En is het dan voordeliger om als Nederlander meer gebruik te gaan maken van het bijv. het Duitse wegennet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Het beste antwoord

Hier zijn nog geen duidelijke plannen voor gemaakt maar komen er op den duur wel volgens de schriftgeleerden.
Ik geloof persoonlijk meer in een éénduidig systeem binnen Europa.
Ga er maar vanuit dat je de eerste jaren nog flink wat geld kan besparen door met een buitenlands kenteken te rijden of over Duitse of Belgische wegen te rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Wilma;

Er is over gesproken dat ook buitenlandse auto's de heffing zouden moeten gaan betalen, maar dat lijkt me praktisch niet haalbaar. Voor toeristen al zeker niet. Nog een reden dus om de beprijzing gewoon via de brandstofaccijns te doen. En inderdaad; in de buurt van de grens wordt het op die manier steeds interessanter om via het buitenland te rijden. Terecht ook dat de grensstreek zo de dans ontspringt, want zij vormen immers niet het verkeersprobleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een slagboom bij de grens om een kaartje te trekken en een betaalautomaat aan de andere kant om het land weer te kunnen verlaten.
Vraag me af wat het gaat kosten allemaal en hoe waterdicht ze het krijgen.