Wat moet je doen als de handrem van een Ford Galaxy blokkeert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (3)

Hebben we ook eens voorgehad. Met man en macht geprobeerd, maar alleen naar de garage gaan heeft geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dat de wielen niet goed willen draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Demonteer hier de wielen welke geblokkeerd worden door de handrem.
Nu kunt u bij de remmen komen.
Vermoedelijk zijn of uw remmen versleten of dusdanig vuil dat deze niet meer uit zichzelf terugkomen in de uitgangspositie.
Mocht uw rem versleten zijn dan vervang deze.
Is het vuil en of ander ongemak zoals roest dan demonteer u de rem en reinig deze zodanig dat hij weer gangbaar wordt.

Kunt u niets vreemds aan de remmen zelf ontdekken dan kan het ook aan de kabel zelf liggen.
Controleer hierbij of deze soepel heen en weer kan bewegen in de voering.
Gaat deze zwaar dan kan het zijn dat deze ergens aanslijt of geknikt is.
Maar meestal is het advies gewoon vervangen.

Deze klusjes zijn met een gezonde dosis inzicht gemakkelijk zelf te doen.
Mocht u het toch niet vertrouwen dan kunt u altijd nog naar iemand toegaan die terzake kundig is.

Een en ander is terug te vinden op www.problemcars.nl