Als ik een auto (2e hands) koop in Belgie, maar woonachtig te Nederland, kan ik dan met belgisch kenteken blijven rijden?

Is dit goedkoper als in Nederland? kwa wegenbelasting, verzekering etc.
Zijn de auto's goedkoper in Belgie? Gaat om de Mercedes, Volkswagen en BMW auto's.
Mijn vraag stel ik hier omdat ik soms nederlandse mensen in belgische auto's zie rijden (NIET voor werk, gewoon particulier) en ook vaak die Polen die altijd nog rijden met Pools kenteken hier in Nederland...

Toegevoegd na 10 minuten:
In mijn straat staan ook paar Belgische auto's met Nederlandse eigenaren! Zij WONEN in Nederland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt genoeg websites net als Marktplaats in nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag niet. Je moet dan ook een woonadres in België hebben om met een auto met Belgisch kenteken rond te rijden. Als je als Nederlander in Nederland woont mag je niet in auto's met buitenlands kenteken rijden. Als ze je pakken dan moet je ter plaatse het bpm bedrag van de auto waar je in rijd betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je deze auto nou op een Belgische naam zet? Kan je dan ongestoord je leven in Nederland blijven rijden als je netjes je Belgische verzekering en belasting betaalt?

Antwoorden (5)

Kortweg: kan niet. Je mag als Nederlander, dacht ik, zelfs niet met een buitenlands kenteken in Nederland rijden tenzij je over de grens woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt niet -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je over de grens woont ben je tevens geen Nederlander meer, dus logisch als je in Belgie woont dat je ook met een Belgisch kenteken rijdt.
Het mag wel een buitenlands kenteken zijn maar de AUTO moet dan in nederland geregistreerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, hier heb ik wat aan. Weet jij toevallig ook hoe het met de prijzen zijn in Belgie of Duitsland? Ik heb gezocht en de auto's (vooral Duitse merken) zijn relatief goedkoper als hier, maar door de invoerkosten etc kom je waarschijnlijk op een zelfde bedrag neer? OF niet? Een vriend van me had passat cc voor supermooi prijsje uit duitsland gehaald maar dit is wel al aantal jaren geleden...
Als je het niet weet, alsnog bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.autoimportsite.nl/ http://www.dasimport.nl/
De auto moet het kenteken krijgen van het woonland van de geregistreerde eigenaar. Ben geregistreerd als eigenaar van de auto en woonachtig in nederland MOET je een nederlands kenteken aanvragen.
Al die polen die met poolse kentekens rondrijden wonen officieel nog in polen. Of de auto's staan geregistreerd op iemand die in polen woont.
Datzelfde geld voor de belgische kentekens in jouw straat. Of die mensen wonen officieel nog in belgie. Of de auto staat niet op hun naam geregistreerd maar op iemand die in belgie woont. Het kan natuurlijk zijn dat ze voor een belgische firma werken en van die firma een auto in gebruik hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BEdanktt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer ik die Belgische auto die ik op het oog heb nou op de naam vane en vriend zet die woonachtig te Belgie is.. Maar ik rij in Nederland. Dit is dus wat al die Polen doen begrjip ik? Is dit verboden dan? Dat ik in Belgie wegenbelasting betaal en ook laat verzekeren in Belgie.. Ik denk hierbij ook aan dat ie APK is in belgie en dat ik ongelukken kan maken in NEderland
Je mag als nederlander niet prive blijven rijden in een auto met een buitenlandskenteken. Dit is verboden. Voor een dag of een korte periode totdat je het voertuig hebt ingevoerd bij de rdw mag maar als de politie kwaad wil dan kunnen ze jou beboeten. Check de site www.rdw.nl voor meer informatie. Ze hebben ook een algemeen nummer en daar zit een callcenter achter die een grote databank heeft met informatie. Krijg je een 1ste lijns medewerker en kom je er niet uit vraag dan naar een senior medewerker. Deze weten vaak een hele hoop meer door ervaring. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas maar waar, dit kan niet. Wij hebben in Belgie allemaal een persoonlijk kenteken. Zodra ik mijn auto inruil mag ik mijn platen demonteren en op mijn nieuwe wagen plaatsen. Dus tenzij je in Belgie geregistreerd staat, of in belgie werkt. Pas dan kun je belgisch kenteken rijden.

Overigens zijn er wel foefjes, maar als ze u pakken...

Auto's zijn in Belgie goedkoper omdat er geen BPM en allerlei taxen over betaald hoeven worden.
Bovendien wordt er bij ons meer Mercedes, Audi & BMW gereden dus zullen ze daarom ook wel iets goedkoper zijn.