Waarom rijden auto's niet op kerosine?

Ik las net in een andere vraag dat kerosine alleen maar goedkoper is dan benzine en zelfs beter voor het milieu.

http://www.goeievraag.nl/vraag/waarom-vliegt-vliegtuig-kerosine-bijv.1661

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
13K

Het beste antwoord

Kerosine is zo goedkoop omdat er niet zoveel belasting op wordt geheven of ik het goed heb. Als alle auto's op kerosine zouden rijden zou het net zo duur worden.

Sterker nog op internet staat dat diesel autos op kerosine kunnen rijden, maar hiermee help je wel je brandstofpomp mee naar de maan, omdat kerosine minder goed smeert als diesel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aangezien er voor brandstof meer te verdienen valt voor de overheid houden ze het maar op benzine
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als brandstof zeker geschikt maar het bevat wel giftige dampen en de verkrijgbaarheid is niet groot.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordat benzine en de benzinemotor in zwang raakten was kerosine het meest gebruikte aardolieproduct. Men gebruikte het voornamelijk in het huishouden, voor doeleinden als verwarming, koken en als lampolie voor verlichting.

Of de benzinemotor is later ontwikkeld en had een speciale brandstof nodig, benzine. Of de benzinemotor is ontwikkeld omdat benzine door het kraakproces in overvloed voorhanden was en kerosine of petroleum al voor andere doeleinden werd gebruikt en toendertijd hoger in prijs was als benzine.