Waarom gaat niemand naar rechts als er een spitsstrook is?

Sinds kort is op een groot deel van de a9 de spitsstrook open.
Dus zijn er drie rijbanen beschikbaar per kant.
Zichtbaar gemaakt op elke circa 200 meter met grote groene kruizen. Waarom blijft men stug op de middenbaan rijden? Zelfs als men massaal er rechts dan maar voorbij gaat.
(en dan vooral bestelbussen!!!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Sommige mensen hebben wat langer nodig om te wennen aan veranderingen of door te hebben wanneer ze wel of niet gebruikt mogen worden. En dan zijn er nog die gewoon echt niet begrijpen dat je daar mag rijden en dan jou misschien asociaal vinden omdat je ze inhaalt over de vluchtstrook in hun ogen :-) Best irritant als je ze treft onderweg :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken jouw ergernis, ik erger mij hier ook aan. Zo vervalt namelijk de toevoegde waarde van de extra strook.

Vaak heeft de spitsstrook een doorgetrokken lijn. Ik denk dat veel mensen geleerd hebben dat zij niet over een doorgetrokken lijn mogen rijden. De wegbeheerder zou er, mijn inziens, goed aan doen duidelijker aan te geven dat in deze gevallen wel over de doorgetrokken lijn mag worden gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat ze het niet doorhebben, rij daar ook elke dag. A2 is nog erger 5 baans en blijven mensen ook in het midden rijden heel irritant