Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige automobilisten zo en rubbere sliert achter hun wagen hangen dat constant in contact met het asvalt is? Waar dient dit voor?

sommige van jullie zullen misschien denken waar heeft hij (ik) het in godsnaam over. Ik hoop dat er ook mensen zijn die weten wat k bedoel en mij een antwoord kunnen geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
15.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

# Geen hinderlijke schokken meer tijdens het uitstappen
# Met bevestigingsbeugel
# Maximale lengte 45 cm
# Voert het teveel aan elektroden af aan het wegdek tijdens het rijden
# Ook geschikt voor mensen die gevoelig zijn voor wagenziekte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je! Ik vermoed ook een placebo effect bij het stripje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij ook altijd zoveel las-elektroden in je auto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, van de anode heb ik geen last, maar de kathode, o, o, praat me er niet van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus om kort te gaan: dit is Halford onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, het gaat om de mogelijke doelen om een sliertje aan je auto te bevestigen. Of deze daadwerkelijk zinvol zijn is uiteraard een tweede.

Andere antwoorden (10)

Dit sliertje zorgt voor de 'ontlading' van de auto: Veelvuldig gebruikt als remedie tegen wagenziekte.
Of het helpt is mij niet bekend...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet voorkomen dat je zo'n "schokje' krijgt als je je auto aanraakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het idee dat het ook was om te zien wanneer je auto nagekeken moet worden. Omdat door de afslijting goed te zien is hoeveel KM een auto heeft gereden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor ontlading van statische electriciteit. Sommige mensen zijn daar heel gevoelig voor en krijgen vaak een schok als ze na een rit uit de auto stappen en de deur beet pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de ontlading van elektriciteit, om te voorkomen dat je een schokje krijgt wanneer je bijvoorbeeld je portier opent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze strip is niet alleen van "rubber" gemaakt, maar hij bezit een "koperen" kern om de lading te transporteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast alle anderen, die de functie hebben aangegeven van dit rubberen ding:
Hij is ook nog eens volkomen overbodig.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Dat gevoel heb ik nou ook. Vooral dat het zou helpen tegen wagenziekte. Dat moet een fabeltje zijn. Maar dat staat er ook niet - er staat "ook geschikt voor mensen die gevoelig zijn voor wagenziekte". Er wordt dus NIET geclaimd dat het helpt, alleen dat het geen kwaad kan. Maar niemand die dat doorheeft natuurlijk. En die schok bij het uitstappen, die doe je jezelf aan door wrijving tussen je broek en de stoelbekleding. Bij het uitstappen draai je eerst een kleine kwartslag. Daarbij laad je jezelf op. Vooral bij droog weer is die lading nog niet weggelekt wanneer je daarna je portier vastpakt om het dicht te doen.
Statische-elektriciteit-aarding...
Door het rijden laadt de auto op met statische electriciteit, de banden isoleren, dus als je uitstapt maak je contact met de auto en de aarde, en dan loopt er even een stroompje over een hoge spanning en dat voel je als een kleine mini-bliksem...
De draad ontlaadt de opgebouwde stroom keer op keer en de mini-bliksempjes zijn verleden tijd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de 10e x ontlading van statistische elektriciteit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is het ook tegen bliksem aanslagen als de auto wordt getroffen maar dat weet ik niet zeker,dat heb ik wellis gehoord...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding